Meta vs. LinkedIn: Hvor skal du lægge dine annoncekroner?

Jeg har testet og testet og testet – i flere år faktisk. Og jeg har været i tvivl mange gange 🤯

I tvivl om, hvor jeg skulle lægge annoncekronerne for at få de bedste resultater til den bedste pris. Men nu har jeg måske knækket koden 🙌

Og konklusionen er: Det kommer helt an på målgruppe, mål og budget.

Her er (en brøkdel af) tankerne bag min konklusion 🤓

➤ 𝗠𝗲𝘁𝗮 𝘃𝘀. 𝗟𝗶𝗻𝗸𝗲𝗱𝗜𝗻: 𝗛𝘃𝗼𝗿 𝘀𝗸𝗮𝗹 𝗱𝘂 𝗹æ𝗴𝗴𝗲 𝗮𝗻𝗻𝗼𝗻𝗰𝗲𝗸𝗿𝗼𝗻𝗲𝗿𝗻𝗲?

Er din målgruppe bred? Eller har du en snæver målgruppe? Er dit annoncebudget skyhøjt eller vandpyttelavt? Og hvad er dine mål?

Målgruppe, mål og budget er afgørende for, hvilken #platform du skal vælge.

#Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp og Messenger) er en af ​​de mest populære platforme.

Og med mere end 2,9 milliarder aktive brugere er Meta den mest effektive platform til at nå ud til en bred målgruppe – både indenfor B2C og B2B.

Jeps. #Beslutningstagere er også på #Facebook og #Instagram … 👀

Meta-annoncering er relativt billigt sammenlignet med andre platforme, og du kan komme godt i gang med et mindre budget.

Hvis din virksomhed udelukkende henvender sig til #B2B-sektoren og til en mere specialiseret målgruppe, så kan #LinkedIn være et godt valg, blandt andet fordi #LinkedIn tilbyder meget bedre #målretningsmuligheder.

LinkedIn har mere end 740 millioner medlemmer, og er en oplagt platform til at nå ud til erhvervsfolk.

Men du skal være opmærksom på, at LinkedIn er en dyr platform at annoncere på, og du skal have et højere #budget sammenlignet med på Meta for at opnå gode resultater. Dette skyldes flere faktorer, herunder LinkedIns højere #annoncepriser og en højere gennemsnitlig #klikpris.

Da LinkedIn primært er en B2B-platform, er konkurrencen også ofte højere og #målgruppen mere specialiseret. Og det betyder, at det kan tage længere tid at opbygge et stærkt #publikum.

Selvom annoncering på LinkedIn generelt er dyrere end på Meta, så kan det stadig give god værdi, især hvis din målgruppe primært er fagfolk og beslutningstagere inden for B2B-sektoren.

Det er vigtigt at tage hensyn til din målgruppe og målsætninger, når du overvejer hvilken platform, der vil give dig den bedste #ROI for dine annonceringsbudgetter.

Har du gjort dig andre erfaringer? 🤔 Så del dem endelig med mig 😊

Mere inspiration